12. maj 2025
Uspešen preizkus vzdržljivosti
Tehnologija električnih priključkov za ekstremne razmere

Nihanja temperature in tlaka, mehanske obremenitve zaradi udarcev in vibracij, brizganje vode, polne agresivnih delcev, in zelo prašen zrak: na podzemnih gradbiščih vladajo ekstremne razmere. Pozitivne izkušnje podjetja VirtuRail kažejo, da zelo odporne priključne komponente IP67 podjetja Murrelektronik zanesljivo delujejo tudi v tem okolju.
Kdor je odgovoren za načrtovanje logistike na podzemnih gradbiščih, kot je gradnja novih predorov, se sooča s posebnimi izzivi. Ena najtežjih in najdražjih ovir: zaradi omejenega dostopa so potrebna posebna prevozna sredstva in poti.
Doslej so se uporabljala kolesna ali tirna vozila, za katera mora gradbeno podjetje na podzemnem gradbišču postaviti mehanska vodila ali celo tirne sisteme, kar zahteva veliko časa in visoke finančne stroške. Ker jih poganjajo dizelski motorji, izpušni plini vozil ali vlakov prav tako onesnažujejo že tako slabo kakovost zraka pod zemljo.
Stroškovno varčna in okolju prijazna alternativa
Družba VirtuRail želi temu od zdaj naprej narediti konec. Avstrijsko podjetje je s svojimi avtomatiziranimi servisnimi vozili (ASV) razvilo inovativno, stroškovno varčno in okolju prijazno alternativo za logistiko na podzemnih gradbiščih: ta izključno električno gnana vozila ASV brez kakršnih koli strukturnih ukrepov natančno premagujejo poti po tirnicah in brez emisij.
To zmanjšuje stroške, izboljšuje kakovost zraka in zagotavlja bistveno večjo prilagodljivost, saj lahko gradbena podjetja uporabljajo ASV kot posamezno vozilo ali v konvoju - odvisno od tega, kaj je najprimernejše za posamezno transportno nalogo na gradbišču.
Osrednji del vozila ASV z gumijastimi pnevmatiki je senzorski in krmilni sistem, razvit posebej za ta namen, ki naj bi - v skladu z deklariranim ciljem družbe VirtuRail - kmalu omogočil popolnoma avtonomno delovanje teh vozil.
Iz prakse, za prakso
Zamisel za ASV in iz tega leta 2021 tudi podjetje VirtuRail se je rodila iz sodelovanja med podjetjema Jäger Bau, ki je specializirano za gradnjo predorov, in MineTronics, ki se ukvarja s sistemi za nadzor vozil.
To ozadje podjetja omogoča podjetju VirtuRail, da v praksi temeljito preizkusi in dodatno razvija svoj ASV na dveh trenutnih velikih gradbiščih predorov, v katerih sodeluje podjetje Jäger Bau v krajih Kühtai (Avstrija) in Kerenzerberg (Švica).
Hitro se je izkazalo, da je treba optimizirati tehnologijo električne povezave. Med preskusnim delovanjem vozila ASV so se na električni povezavi prek vodila CAN med nadzornim sistemom ter številnimi pogoni in senzorji večkrat pojavile napake in okvare. In to kljub dejstvu, da se je podjetje VirtuRail že od začetka osredotočalo na komponente z zaščitnim razredom IP67, ki bi na papirju morale biti sposobne prenesti te obremenitve.
Razlike se skrivajo v podrobnostih
Intenzivno iskanje povezovalnih komponent z razredom zaščito IP67, ki bi zanesljivo delovale tudi v teh pogojih, je razvijalce pri podjetju VirtuRail pripeljalo do podjetja Murrelektronik - vodilnega dobavitelja tehnologije za avtomatizacijo z desetletji izkušenj pri razvoju in proizvodnji robustne, prvovrstne tehnologije povezav, ki temelji na mednarodno priznanih standardih.
Komponente IP67 podjetja Murrelektronik so do zadnje podrobnosti zasnovane za zahtevno industrijsko uporabo in imajo pomembne tehnične lastnosti, ki izpolnjujejo posebne zahteve sistema VirtuRail.
Podjetje Murrelektronik v celoti prekrije priključke z brezhalogenskim PUR, da jih učinkovito zaščiti pred vdorom vode ali prahu. Da bi zagotovili, da se vtični in navojni priključki tudi pri mehanskih obremenitvah zaradi udarcev in vibracij ne razrahljajo, imajo tudi mehansko protivibracijsko varovalo.
Pomembna lastnost so tudi PUR-kabli: ne le, da so odporni na olje, bencin in kemikalije, ampak so tudi posebej odporni na pregibanje.
Prepričljiva uporaba v praksi
Dobri argumenti, ki so prepričali tudi družbo VirtuRail: podjetje je med pregledom v tovarni nekaj svojih vozil ASV, ki se vsakodnevno uporabljajo na gradbiščih, najprej prilagodilo zmogljivim priključnim komponentam podjetja Murrelektronik.
Lukas Gorbach, vodja električnega inženiringa pri podjetju VirtuRail, je po dolgotrajni testni fazi prišel do zelo pozitivnih zaključkov: "Komponente ne le vizualno naredijo izjemno robusten vtis, ampak navdušijo tudi pri zahtevni praktični uporabi pod zemljo. Vozila, opremljena s komponentami podjetja Murrelektronik, od takrat vozijo brez težav."
Andreas Liebmann, vodja ključnih kupcev AT South pri podjetju Murrelektronik Austria, je navdušen nad pozitivnimi odzivi: "Vemo, da so naše komponente IP67 zelo robustne. Toda v tem primeru so pogoji res ekstremni. Zato je še toliko lepše videti, da so doslej zanesljivo delovale tudi tukaj. S podjetjem VirtuRail se dogovarjamo o nadaljnjem pozornem spremljanju tega preizkusa vzdržljivosti."
Uspešen preizkus vzdržljivosti in dobra podpora sta odgovorne v podjetju VirtuRail spodbudila, da se lotijo dela: podjetje se je odločilo, da bo med naslednjim tovarniškim remontom vsa že dobavljena vozila ASV prilagodilo tehnologiji priključkov IP67 podjetja Murrelektronik.
V prihodnosti bodo nova vozila z njimi opremljena serijsko.
Prenosi
Novice iz našega podjetja
Hitro najti, namesto dolgo iskati
Novi portal za stranke "My Murrelektronik" združuje izdelke, podatke in storitve na enem mestu
With joined forces - Murrelektronik and igus enter strategic alliance
Murrelektronik, the leading company in decentralized electrical automation technology, and igus, market leader for energy chains and a specialist for lubrication-free,…
Excellent idea
There is no way around the digital transformation of industry. And Murrelektronik is making it as easy as possible with its unique Vario-X system. This integrated system for the…